Tehetségműhelyek az óvodában
Nemzeti Tehetség Program elfogadásával – melyet az Országgyűlés 2008-2028-ig kiemelten kezel – egyértelműen megfogalmazódik a tehetségek segítése kora gyermekkortól a munkába állás és a tehetség hasznosulásának kezdeti idejéig, 35 éves korig. Ebből az időtávból az óvoda az elindítási éveket kapja. Óvodás korban nem beszélhetünk még tehetségről, viszont tehetségígéretes adottságokról, hajlamokról már igen. Óvodánk 5 éve csatlakozott a tehetségsegítő programhoz, tehetségműhelyek létrehozásával. Ezek a műhelyek 5-6 fős állandó csoportokban tartanak foglalkozásokat 1-1 óvónő vezetésével az iskola előtt álló óvodásainknak. A műhelyekbe való bekerülés, kiválasztás alapja az óvónők előző évek során végzett megfigyelése, tapasztalata. A képesség és teljesítmény szerinti csoportosítás és a differenciált fejlesztés jó alapot ad a gyermekek képességeinek kibontakoztatásához. Tehetségműhelyeinkben az átlagon felüli adottságokkal rendelkező gyermekeknek kínálunk olyan kreatív tevékenységeket, amiben fejlődni tudnak, sikeresek, és ami így az önbizalmukat is növeli.
.
Négy műhelyünk:
- Zengő Fülemülék - zenei műhely
- Kreatív Kölykök - vizuális műhely
- Ugra-bugrák – mozgásos műhely
- Kis Kutatók - a külső világ tevékeny megismerésének műhelye
Óvodánkban tehetségbarát környezet kialakítása segíti a céljaink elérését.
Ennek elemei:
-az óvoda felszereltsége, eszköztára
-dolgozók hozzáállása /tudatos önfejlesztés, továbbképzések/
-szülők támogatása, tájékoztatása
-gyűjtőmunka, könyvek, képek, eszközök, lehetőségek, kapcsolatok, ismeretek
-érzelmi biztonság, támogatás, törődés, nyitottság, önbizalom növelése.
A műhelyekben folyó munkáról, képes beszámolók, kiállítások, produktumok készülnek, melyeket bárki megtekinthet.
munkaterv_ntp_spec_21-xlsx